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当社の行動規範 - 顧客本位の業務運営に関する原則の観点から

バークレイズの行動規範-The Barclays Way-

顧客本位の業務運営に関する原則の観点から

2017年6月20日制定
2021年10月更新
バークレイズ日本拠点

バークレイズは、英国に本拠を置く金融機関で、多様な金融業務をグローバルに展開しています。バークレイズにとって日本は重要な拠点であり、3法人(バークレイズ銀行東京支店、バークレイズ証券株式会社、およびバークレイズ投信投資顧問株式会社。以下、総称して「バークレイズ日本拠点」といいます。)が、それぞれの業務分野で免許または登録を受けて業務を行っています。

The Barclays Wayは、バークレイズにおいて業務を行うことの意味や全役職員に求められる基準を定めた行動規範です。The Barclays Wayは、当社の目的、価値観、マインドセットを実践する方法の具体例を示すとともに、各役職員の行動や倫理、法令遵守の原則を定めた主要な方針や手続きを含んでいます。

バークレイズの各役職員は、所属組織がどこであれ、また担っている役割が何であれ、全員が共通の目的、価値観、マインドセットで結ばれています。当社は、こうした共通の目的や価値観、マインドセットならびに行動規範を通じて、お客様や同僚、さらに社会全体との強固な信頼関係の構築を促す積極的でダイナミックな企業文化の達成を目指しています。

私たちの目的とはバークレイズの存在理由、すなわち、私たちが満たすべき社会的ニーズでもあります。私たちの目的は以下の通りです:

金融は経済にとって、酸素のように欠くことのできないものです。私たちは透明性を実践し専門性を持ち、人や企業を支援する金融としての責任を果たします。バークレイズは専門能力と資本を併せ持ち、力強い業務遂行能力と深い献身によって、お客様や地域社会の経済活動の持続的改善を支援します。これは330年以上前にバークレイズが創業した当時も現在も変わりません。

相手に共感し、誠実に行動することで、私たちは金融業界のリーダーとなり、また主要な利害関係者との間に信頼を築くことを目指しています。私たちは、あらゆる人を支援し受け入れる文化を構築することで大きな力が発揮され、1つのチームとして結束することでより大きな成果が得られることを知っています。

バークレイズは想像力を発揮して精力的に行動し、革新と持続可能性を擁護し、持続的向上を目指し、状況の改善を重視しています。新しいアイディアやテクノロジーは、お客様や地域社会がさらなる機会を開く助けとなります。

私たちの成功を決めるのは商業上の実績だけでなく、社会にどれだけ貢献し、公共の長期的利益のために責任を持ってどのように行動したかも重要な判断要素です。なぜなら、これらの成果は相互に依存し合っているからです。お客様、地域社会、そして従業員が前進している時こそ、バークレイズが最も成功していると言えるのです。

当社は、一貫性のある卓越した顧客サービスを提供することを目指しております。当社は、お客様の財務をより良くするお手伝いができるような革新的な商品やアイデアを提供することで高い評価を得てきたと自負しています。こうした目的、価値観、マインドセットは、お客様、政府、規制当局、取引先、サプライヤー、競合他社、広く地域社会等との関わりのすべてにおいて、当社の基本となるものです。以下がバークレイズの行動規範の重要な要素となります。

  • 当社は、その戦略、計画、意思決定および判断においてお客様を中心に考えます。
  • 当社の戦略は、お客様のニーズに適合し、お客様の利益を不当に害することのない商品・サービスを提供することで、お客様と長期的な関係を構築することにあります。
  • 当社は、価値や利便性、透明性を提供するとともに、お客様のニーズにお応えできるように、商品、サービスおよび販売チャネルを設計、モニタリング、管理しています。
  • 当社は、お客様のニーズに沿った商品、サービスその他の関連情報を、正確かつ分かりやすく提供いたします。
  • 当社は、お客様または市場に不利益をもたらしたりこれを悪用したりすることはいたしません。また市場での競争を歪めることもいたしません。

バークレイズの行動規範 - The Barclays Way - はこちらをご覧ください(PDF)。

顧客本位の業務運営に関する方針(バークレイズ銀行東京支店)
顧客本位の業務運営に関する方針(バークレイズ証券株式会社)
顧客本位の業務運営に関する方針(バークレイズ投信投資顧問株式会社)

 

Code of Conduct – The Barclays Way

In the context of Principles of Customer-Oriented Business Conduct

Established on 20 June, 2017
Updated October 2021
Barclays Japan

Barclays is a UK-based financial institution that conducts diversified financial businesses globally.  Japan is an important location for Barclays in which three entities (Barclays Bank Plc Tokyo Branch, Barclays Securities Japan Limited, Barclays Funds and Advisory Japan Limited, collectively “Barclays Japan”) conduct licensed businesses in respective areas.

The Barclays Way is our Code of Conduct that sets out what it means to work at Barclays and the standards expected of all employees. It gives examples of how our Purpose and Values and Mindset should be put into practice, and covers the main policies and procedures that form the behavioural, ethical and compliance elements of what we do.

All of us at Barclays are united by a common Purpose, shared Values, and single Mindset wherever we sit in the organisation and whatever role we perform. Together with our Code of Conduct, these provide a clear path towards achieving a positive, dynamic culture within the bank – one that will help us build strong and trusted relationships with customers and clients, colleagues, and broader society.

Our Purpose is the reason our company exists; the societal need we fulfil. Our Purpose is:

Finance is the oxygen of the economy. Acting transparently and with expertise, we deploy finance responsibly to support people and businesses. We have the capability and capital, the operational resilience and the commitment, to make a real and lasting difference to the economic lives of customers and communities. This is as true today as it was when our bank was founded over 330 years ago.

Acting with empathy and integrity, we aim to be a leader in the profession of banking and to engender trust amongst our key stakeholders. We understand the power of building a supportive and inclusive culture for everybody, knowing that we make a bigger difference when we pull together as one team.

We operate with energy and imagination, championing innovation and sustainability, to make a positive and enduring difference, to take pride in leaving things better than we found them. New ideas and technologies can help customers and communities to unlock opportunities.

Our success is judged not only by commercial performance, but also by our contribution to society, and how we act responsibly for the common good and the long term, because these outcomes are mutually dependent. We are at our best when our clients, customers, communities, and colleagues all progress.

Our primary objective is to offer good value and to deliver this via excellent and consistent customer service.  We take pride in our reputation for providing innovative products and ideas that allows us to help our customers manage their financial affairs better. Furthermore, the Purpose, Values and Mindset constitute a reference point covering all aspects of colleagues’ working relationships, specifically (but not exclusively) with customers, governments, regulators, business partners, suppliers, competitors, and the broader community.

Key Elements of Barclays Code of Conduct

  • We put our customers at the heart of our strategy, planning, decision-making and judgments
  • Our strategy is to develop long-term relationships with our customers by providing products and services that meet their needs and do not cause detriment
  • Our products, services and distribution channels are designed, monitored, and managed to provide value, accessibility, transparency and to meet the needs of our customers
  • We provide products and services that meet our customer’s expectations and perform as represented.  Representations of our products, services, and other pertinent information are accurate and easily understood
  • We do not disadvantage or exploit customers, customer segments or markets. We do not distort market competition

For more information, refer to the Code of Conduct - The Barclays Way

Policy for Principles of Customer-Oriented Business Conduct (Barclays Bank Plc Tokyo Branch)
Policy for Principles of Customer-Oriented Business Conduct (Barclays Securities Japan Limited)
Policy for Principles of Customer-Oriented Business Conduct (Barclays Funds & Advisory Japan Limited)