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当社の行動規範 - 顧客本位の業務運営に関する原則の観点から

バークレイズの行動規範-The Barclays Way-

顧客本位の業務運営に関する原則の観点から

2017年6月20日制定
2018年9月更新
バークレイズ日本拠点

バークレイズは、英国に本拠を置く金融機関で、多様な金融業務をグローバルに展開しています。バークレイズにとって日本は重要な拠点であり、3法人(バークレイズ銀行東京支店、バークレイズ証券株式会社、およびバークレイズ投信投資顧問株式会社。以下、総称して「バークレイズ日本拠点」といいます。)が、それぞれの業務分野で免許または登録を受けて業務を行っています。

The Barclays Wayは、バークレイズにおいて業務を行うことの意味や全役職員に求められる基準を定めた行動規範です。The Barclays Wayは、当社の目的と価値観を実践する方法の具体例を示すとともに、各役職員の行動や倫理、法令遵守の原則を定めた主要な方針や手続きを含んでいます。

バークレイズの各役職員は、所属組織がどこであれ、また担っている役割が何であれ、全員が共通の目的や価値観、行動様式で結ばれています。当社は、こうした共通の目的や価値観、行動様式ならびに行動規範を通じて、お客様や同僚、さらに社会全体との強固な信頼関係の構築を促す積極的でダイナミックな企業文化の達成を目指しています。

当社は、飛躍の機会を創造することを目指しています。当社の価値観には、Respect(尊敬)、Integrity(誠実)、Service(奉仕)、Excellence(卓越)、Stewardship(管理責任)が含まれます。当社では、目標をどれだけ達成したかだけではなく、価値観や行動様式の観点からどのように達成したかを含めて各役職員の業績を評価しています。

当社は、一貫性のある卓越した顧客サービスを提供することを目指しております。当社は、お客様の財務をより良くするお手伝いができるような革新的な商品やアイデアを提供することで高い評価を得てきたと自負しています。こうした目的と価値観は、お客様、政府、規制当局、取引先、サプライヤー、競合他社、広く地域社会等との関わりのすべてにおいて、当社の基本となるものです。

バークレイズの行動規範の重要な要素

  • 当社は、その戦略、計画、意思決定および判断においてお客様を中心に考えます。
  • 当社の戦略は、お客様のニーズに適合し、お客様の利益を不当に害することのない商品・サービスを提供することで、お客様と長期的な関係を構築することにあります。
  • 当社は、価値や利便性、透明性を提供するとともに、お客様のニーズにお応えできるように、商品、サービスおよび販売チャネルを設計、モニタリング、管理しています。
  • 当社は、お客様のニーズに沿った商品、サービスその他の関連情報を、正確かつ分かりやすく提供いたします。
  • 当社は、お客様または市場に不利益をもたらしたりこれを悪用したりすることはいたしません。また市場での競争を歪めることもいたしません。

利益相反、手数料、適合性、報酬について

バークレイズは、利益相反、手数料、適合性、報酬等のガバナンスおよびコントロールに関する様々な枠組みを整備しています。具体的には、「利益相反レジスター」、コントロールに関する社内規程、継続的な研修の実施が挙げられます。

バークレイズ日本拠点が、受託サービスもしくは助言サービス、またはその両方に手数料を適用する場合、適正な手数料を設定し、かつ開示いたします。また手数料の開示にあたっては、難解な用語を用いず、透明性を持って分かりやすくすることで、手数料の公正性と合理性を確保します。さらに、当社が「自己」として執行する業務の手数料の詳細については、関連する規則や規制に則って、規制当局等と連携をとりつつ対応いたします。

バークレイズ日本拠点は、グループが定めるグローバルな枠組み(Global Suitability Framework)に合わせて、適合性を「適切なサービスを正しい方法で提供することによりお客様の目的を達成すること」と定めております。当社は、お客様に金融商品・サービスを提供するにあたり、お客様の資産や取引経験・知識のほか、お客様の目的や取引ニーズも考慮に入れて、取引がお客様に適合するかどうかを判断します。

バークレイズの全役職員の報酬は、バークレイズ・グループの一員として実践すべきことに応じて決定されます。これは、成果の評価年度を通じて各役職員と合意した目標・行動基準に基づいて成果を幅広く評価し、これを報酬に反映させることで実現します。当社では、個人の成果の評価、リスクプロファイルおよび報酬の決定内容を、バークレイズの業務戦略および価値観(Respect, Integrity, Service, Excellence, Stewardship)に連動させることにより、各役職員ひいては会社全体としても継続的に成果を生むことを推進しています。

この方針の実効性が保たれるように、当社は、定期的に方針の見直しを行います。また、バークレイズの行動規範―The Barclays Way―については、以下もご参照ください。

https://www.home.barclays/citizenship/our-approach/code-of-conduct.html(英語)

The Barclays Way 2018年版(日本語)(PDF)

本原則への取組方針およびその進捗状況・KPIにつきましては以下をご参照ください。

顧客本位の業務運営に関する原則への取組方針 (PDF)

顧客本位の業務運営に関する原則への取組状況・KPIの公表について(2019年5月現在)(PDF)

 

The Barclays Way: Barclays Code of Conduct

In the context of Principles of Customer-Oriented Business Conduct

Established on 20th June, 2017
Updated September 2018
Barclays Japan

Barclays is a UK-based financial institution that conducts diversified financial businesses globally.  Japan is an important location for Barclays in which three entities (Barclays Bank Plc Tokyo Branch, Barclays Securities Japan Limited, Barclays Funds and Advisory Japan Limited, collectively “Barclays Japan”) conduct licensed businesses in respective areas.

The Barclays Way is our Code of Conduct that sets out what it means to work at Barclays and the standards expected of all employees. It gives examples of how our Purpose and Values should be put into practice, and covers the main policies and procedures that form the behavioural, ethical and compliance elements of what we do.

All of us at Barclays are united by a common Purpose, Values, and Behaviours wherever we sit in the organisation and whatever role we perform. Together with our Code of Conduct, these provide a clear path towards achieving a positive, dynamic culture within the bank – one that will help us build strong and trusted relationships with customers and clients, colleagues, and broader society.

Our purpose is creating opportunities to rise.  Our Values include Respect, Integrity, Service, Excellence and Stewardship.  In reviewing our performance, we consider how we have demonstrated the Values and Behaviours as well as how we have performed against our other objectives.

Our primary objective is to offer good value and to deliver this via excellent and consistent customer service.  We take pride in our reputation for providing innovative products and ideas that allows us to help our customers manage their financial affairs better. Furthermore, the Purpose and Values constitute a reference point covering all aspects of colleagues’ working relationships, specifically (but not exclusively) with customers, governments, regulators, business partners, suppliers, competitors, and the broader community.

Key Elements of Barclays Code of Conduct

  • We put our customers at the heart of our strategy, planning, decision-making and judgments
  • Our strategy is to develop long-term relationships with our customers by providing products and services that meet their needs and do not cause detriment
  • Our products, services and distribution channels are designed, monitored, and managed to provide value, accessibility, transparency and to meet the needs of our customers
  • We provide products and services that meet our customer’s expectations and perform as represented.  Representations of our products, services, and other pertinent information are accurate and easily understood
  • We do not disadvantage or exploit customers, customer segments or markets.  We do not distort market competition

Other Elements (Conflicts of Interest, Costs and Charges, Suitability, and Remuneration)

Barclays has implemented a wide range of Governance and Control Frameworks that include but are not limited to Conflicts of Interest, Costs, Suitability, and Remuneration, components of which include a “conflicts register,” control documentation (Policies and Standards), and ongoing training.

When Barclays Japan applies fees or commissions for agency and/or advisory services, those fees are both disclosed and reasonable. We communicate clearly without jargon and are transparent about fees and charges, ensuring these are fair and reasonable. In addition, for detailing costs and charges applicable to activities executed as “principal,” Barclays Japan works with other regulators and agencies, on adherence to specific rules and requirements.

Barclays Japan defines suitability as “meeting customer objectives by delivering appropriate services in the right way” and follows the firm’s Global Suitability Framework. When providing financial products and services for a customer, we will take into account the customer’s assets, trading experience and knowledge, as well as the customer’s purpose and trading needs, to determine whether the intended transaction is suitable for the customer.

Remuneration decisions for all employees across Barclays are aligned with and support the achievement of Barclays’ Group Priorities. This is accomplished by linking remuneration to a broad assessment of performance based on expected standards of delivery and behavior which are discussed with employees at the start of and throughout the performance year. We clearly align individual performance assessment, risk profile and remuneration decisions to Barclays’ business strategy and our Values (Respect, Integrity, Service, Excellence and Stewardship) to promote the delivery of sustainable individual and business performance.

This statement will be reviewed periodically to maintain applicability and relevance.  For more information, refer to the Code of Conduct – The Barclays Way and The Barclays Lens below.

https://www.home.barclays/citizenship/our-approach/code-of-conduct.html

Please refer to the below for the action items and their progress and KPI (key performance indicators) in relation to the Principles.

Items in Relation to Principles of Customer-Oriented Business Conduct (PDF)

Progress/KPI in Relation to Principles of Customer-Oriented Business Conduct (As of May 2019) (PDF)